קשיים במערכות יחסים

אימון וטיפול בקשיים במערכות יחסים ובתקשורת בינאישית.

למילה קשר יש שתי משמעויות מנוגדות. האחת חיובית וכרוכה בהתקרבות ויצירת משהו חדש, נעים ומחמם לב והשנייה משמעותה הסתבכות, רגשות קשים וריחוק.

בכל יצירת תקשורת יש לנו חלק, תפקיד ואחריות אישית – ביצירת תקשורת מקרבת, נעימה וזורמת שבה צרכים באים לידי ביטוי או ביצירת סבך רגשי שבו חשים תסכול, אכזבה וכעס.

איפה זה פוגש אותנו? בכל מקום בחיים – בעבודה עם מעסיקים ועמיתים, עם בני הזוג והילדים, בני משפחה וחברים ואפילו במקומות בהם פוגשים אתכם לראשונה-דייטים, ראיונות עבודה,

תקשורת אפקטיבית מאפשרת לנו יכולת להביע את עצמנו באופן אסרטיבי ובוטח, מאפשרת לנו לבטא טוב יותר את צרכינו, ליצור שותפויות חיוביות שבהם אנו באים לידי ביטוי באופן מיטבי. 

קשיים בניהול תקשורת אפקטיבית – מלווים ברגשות אשם, התגוננות, עלבון וטינה, כעס והאשמת האחר וללא שיפוטיות וביקורת. 

ניהול תקשורת מיטבית עם הסביבה מאפשרת לנו לבטא רצונות וצרכים לקדם שיתוף פעולה והדדיות – אלו מקדמים אצלנו יכולת ביטוי אישי אותנטי ורווחה נפשית בקשרים זוגיים, חברתיים ומקצועיים. 

על מה עובדים איתי בקליניקה בקידום תקשורת בינאישית ובקידום ובניית מערכות יחסים?

  • מזהים דפוסי חשיבה ודפוסי התנהגות חוסמים ומעכבים ומאמצים דפוסים חדשים ויעילים לנו.
  • לומדים ומתאמנים על כלים מעשיים ויומיומיים ליצירת תקשורת בין אישית מקרבת.
  • קידום הקשבה, שיתוף פעולה ובניית אמון בקשרים אישיים ומקצועיים.
  • פיתוח כישורים חברתיים, מיומנויות חברתיות והשתלבות בקבוצה.
  • ניהול קונפליקטים וצמיחה משותפת מסכסוכים.
  • זיהוי סגנונות תקשורת אישית ואצל אחרים ומענה הולם לכל סגנון.
  • אסרטיביות חיובית כיצד לבטא רצונות וצרכים, לבקש או לסרב ולהישאר בחיים.
  • מיומנויות שפת גוף מקרבת ואמינה.
  • הצגה עצמית.

אם גם אתם רוצים לנהל מערכות יחסים בהן אתם מביאים לידי ביטוי את האני האותנטי שלכם והצרכים שלכם ללא רגשות אשם ומחשבות חוזרות ונשנות על מה היה שם ולמה לא אמרתם את מה שאתם באמת רוצים לומר. אני מזמינה אתכם לתהליך מעצים שיקרב אתכם אל אחרים. אך קודם כל אל עצמכם.